Voordat je aan de slag gaat met het verwerken van je huisstijl, is het belangrijk dat je een duidelijk huisstijlhandboek hebt. Hierin staan de belangrijkste visuele elementen van je merk, zoals:
Met deze richtlijnen leg je de basis voor een consistente uitstraling op je website.
Je webdesign moet de kern van je merk weerspiegelen. Werk samen met een webdesigner of websitebouwer. Let hierbij op:
Het logo is een essentieel onderdeel van je merk en moet op strategische plekken op je website te zien zijn. Plaats het bijvoorbeeld:
Let erop dat het logo altijd scherp en goed leesbaar is, ongeacht het apparaat of de schermgrootte. Hiervoor kan het beste het .SVG bestandsformaat gebruikt worden.
Een website die je huisstijl weerspiegelt, gaat verder dan alleen het design. Zorg ook voor een consistente tone-of-voice en gebruikerservaring (ofwel UX):
Wanneer je denkt dat je website klaar is, is het tijd om te testen. Vraag feedback van anderen en let op:
Optimaliseer waar nodig om tot het beste resultaat te komen.
Het verwerken van je huisstijl in je website is een cruciale stap om een sterk en herkenbaar merk neer te zetten. Door je huisstijlrichtlijnen te volgen, een passend webdesign te ontwikkelen en consistentie te waarborgen, zorg je voor een professionele en aantrekkelijke website. Hulp nodig bij het ontwikkelen van een passend webdesign? Neem dan contact met ons op!
Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie óf plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in!
Plan een kennismaking in!